Werking van de Koppeling Booq Personeelsplanner – Personeel en Salaris Online
Booq haalt alle gegevens van je werknemers volledig automatisch uit de personeelsadministratie software Personeel en Salaris Online. Gegevens van de medewerker kunnen zijn: naam, adres, woonplaats, contracten en salarisgegevens. Je voert de gegevens van je werknemers slechts op één plaats in. De gegevens in Booq en de salarissoftware zijn zo altijd gelijk. Door de koppeling kunnen geen fouten of verschillen tussen de twee systemen ontstaan. Ook wijzigingen in de werknemersgegevens verwerk je in de salarissoftware en deze wordt automatisch aangepast in Booq.
Daarna maak je in Booq Personeelsplanner eenvoudig de planning. Deze tool is gemaakt om snel te kunnen plannen. Met het handige drag- en dropsysteem sleep je de gewenste werknemers naar de juiste plekken in het rooster. Je ziet in één oogopslag welke werknemers beschikbaar zijn en kunt plannen op basis van dag-, week-, maand- en jaarbudgetten. Zelfs de actuele weersvoorspelling is zichtbaar in het systeem waardoor je hier snel je planning op kunt aanpassen.
Wanneer er een nieuwe dienst beschikbaar is, ontvangen medewerkers een notificatie. Hierdoor is je personeelsplanning snel rond. Hun rooster of een wijziging in de planning ontvangen de medewerkers ook via een melding vanuit de app. Medewerkers kunnen zelf in de personeels-app hun beschikbaarheid doorgeven, diensten ruilen en verlof aanvragen. Door middel van het in- en uitklokken registreert het NOA-kloksysteem de gewerkte uren. Vervolgens staan deze direct in Booq. Als werkgever is het mogelijk om de gewerkte uren handmatig aan te passen.
Aan het eind van een periode verzend je de gewerkte uren. Met één klik gaan deze vanuit Booq naar de salarissoftware van Van Winssen Personeel en Salaris. Eventuele ziekte-uren, toeslag-uren en verlofuren worden direct meegenomen.
Meer over Booq
Booq Personeelsplanner is een personeelsplanner en een urenregistratiesysteem. Hiermee kun je eenvoudig je werknemers inroosteren en hou je grip op je personeelskosten. De personeelsplanner is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Je regelt je planning op basis van beschikbaarheid en budget. Je ziet in één oogopslag hoe de personeelskosten zich verhouden tot de omzet. Bijsturen is eenvoudig en wijzigingen voer je direct door. Hiermee voorkom je verrassingen en houd je grip op je personeelskosten.
Daarnaast gebruik je het systeem voor het registreren van de aanwezigheid en de gewerkte uren van je werknemers. Met het volledig geïntegreerde kloksysteem, NOA, klokken medewerkers vliegensvlug in en uit. Het automatisch registreren van de werktijden gebeurt door het scannen van een persoonlijke kaart, zoals een bankpas of een OV-chipkaart. Wel persoonlijk en niet privacygevoelig.
Koppeling geschikt voor …
Booq Personeelsplanner is een onderdeel van Booq: een all-in-one businessplatform dat ontwikkeld is door Eijsink. Zij bieden oplossingen voor elke ondernemer in de retail, leisure, zorg en welzijn en horeca. Voor bedrijven van 5 tot 500 werknemers geeft Booq inzicht in jouw eigen budget, de geplande uren en beschikbare werknemers.
Met Booq Personeelsplanner heb je inzicht in het aantal klanten, orders, patiënten en bezoekers, maar ook in de beschikbaarheid van je werknemers, de loonkosten, de weersverwachting en de aankomende evenementen. Wanneer er iets verandert in één van deze zaken, pas je snel de planning hierop aan. Je zorgt ervoor dat de planning altijd bij de werkelijkheid past. Tegelijkertijd heb je hierdoor zelf invloed op je loonstroken.